facebook
Actualitate Local Social

Ești sărac sau handicapat? Primești pachete gratis. A început distribuirea. Vezi ce poți primi

Începând cu data de 20 ianuarie 2020, Primăria Municipiului Iaşi, prin Direcţia de Asistenţă Socială, a început distribuirea de pachete de igienă acordate prin Programului operaţional – Ajutorarea persoanelor defavorizate (POAD), acordate de Uniunea Europeană, în baza Regulamentul nr. 223/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 martie 2014, respectiv în conformitate cu prevederile H.G. nr. 784/2018, la sediul din şos. Naţională nr. 43în intervalul orar 8.30 – 15.30, de luni până vineri inclusiv.

loading...

Modificări importante privind eliberarea buletinului. Vezi perioada de programare

Beneficiari:

a) persoanele beneficiare de venit minim garantat acordat conform Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;

b) familiile beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) persoane aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, persoane dependente ( persoane persoanele cu handicap grav şi accentuat, adulţi şi copii, care nu beneficiază de îngrijire în servicii sociale în regim rezidenţial, publice sau private), şi în alte situaţii asemănătoare stabilite prin anchetele sociale şi care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate.

24 ianuarie, la Iași. Află cine vine și ce poți mânca. În loc de fasole va fi pomană cu plăcinte moldovenești

Mod de derulare al programului:

Furnizorii vor transmite către primării, în două tranșe anuale, pachete alimentare și pachete de igienă.

Conținutul pachetului de igienă:

Produs Cantitate
Periuță de dinți 5 buc.
Pastă de dinți 300 ml
Săpun lichid 500 ml
Șampon copii 800 ml
Șampon adulți 500 ml
Detergent de rufe 2700 gr.

Termen de distribuție (se va respecta ordinea prezentării):

Pentru listele inițiale (respectiv beneficiarii de venit minim garantat și/sau de alocație pentru suținerea familiei): 60 de zile calendaristice de la data primirii pachetelor.

Pentru listele suplimentare (respectiv beneficiarii în situații critice de viață ori persoane dependente): 15 zile calendaristice de la data finalizarii distribuției listlelor inițiale).

În condițiile în care ar exista eventuale cantități excedentare, sau nevoi neacoperite acestea vor fi comunicate de primării Instituției prefectului, dacă este posibil, înaintea expirării termenului de 60 de zile aferente unei tranșe de livrare, în așa fel încât Instituția prefectului să poată organiza compensările în cadrul județului, cât și cu alte județe, până la terminarea termenului de 60 de zile sau imediat după acesta

Documente necesare:

1. Pentru beneficiarii de venit minim garantat sau alocație pentru susținerea familiei eliberarea pachetelor se va face pe baza documentului de identitate în original, titularului beneficiului acordat, pe baza listelor întocmite de aparatul de specialitate a Primarului, pentru persoanele/familiile pentru care sunt întrunite condițiile de acordare.

2. Pentru beneficiarii de pe listele suplimentare sunt necesare:

– cererea beneficiarului sau sesizarea primită de la o terță persoană;

– certificatul de încadrare în grad de handicap;

– ancheta socială efectuată de personalul specializat, care să ateste starea de vulnerabilitate în care solicitantul se află.

Important:

Persoanele care se încadrează în mai multe categorii dintre cele prevăzute la alin. (1) beneficiază de pachetele cu alimente şi produsele de igienă aferente unei singure categorii din care fac parte la data acordării ajutoarelor alimentare şi/sau asistenţei materiale de bază.

Persoanele care la data distribuţiei ajutoarelor alimentare aparţin categoriilor de la a) sau b), dar nu figurează pe listele iniţiale, vor fi adăugate de autorităţile executive ale autorităţilor publice locale pe aceste liste.

Primesc ajutoare alimentare în cadrul POAD toţi membrii familiilor prevăzute la lit. a), b), conform prevederilor legale a legislației specifice acordării acestora.

Pentru persoanele nedeplasabile, la sesizarea unui membru al familiei sau a unei terţe persoane, se va asigura livrarea ajutoarelor la domiciliu.

Acordarea de sprijin persoanelor aflate temporar în situaţii critice de viaţă se va realiza numai în cazul în care există stocuri de alimente după epuizarea distribuirii pentru categoriile anterioare acesteia, prevăzute la lit. a) şi b).

Nu primesc ajutoare alimentare sau pachete de igienă persoanele care:

– se află în perioada de satisfacere a stagiului militar;

– execută pedepse privative de libertate;

– au domiciliul sau reşedinţa în străinătate;

– beneficiază de îngrijire în servicii sociale în regim rezidenţial, publice sau private;

– moştenitorii persoanelor decedate.

Este necesar aducea la cunoştința viitorilor beneficiari că este obligatorie depunerea unei solicitări scrise pentru acordarea pachetelor alimentare sau pachetelor de igienă doar pentru persoane aflate temporar în situaţii critice de viaţă (persoanele victime a calamitaților naturale, persoanele dependente, etc.) la sediul Direcției de Asistență Socială, din Iași, str. Mitropolit Varlaam nr. 54.

Precizăm că, în evidențele Direcției de Asistență Socială Iași, există în plată, la nivelul lunii ianuarie 2019, 465 persoane beneficiare de venit minim garantat și 703 persoane beneficiare de alocație pentru susținerea familiei. Un număr de 216 persoane au dublă calitate.

Vezi FOTO! De râsul curcilor! De blamat ce și-a trecut ministrul Educației în CV?

2 Comments

  1. Pingback: Așa arată România NORMALĂ! Pădurar acuzat de „jaf la drumul mare” în Bucovina pus ministru - pm24.ro

  2. Pingback: Canibalism politic în USR Iași. Demisii, dezamăgiri și abandon în lupta politică - pm24.ro

Leave A Comment